Oliebollentocht en nog wat meer?

Oliebollentocht 2014.

Nog een 6-tal weken en dan is het alweer zover, weer een oliebollentocht:-))
De voorbereidingen schieten lekker op, en waarschijnlijk zullen de meeste aanmeldingen nog wel komen:-))

Ik heb een 7-tal track’s voorbereid, voor ieder wat wils, van vlak en kort, tot leuk wat klimwerk en wat langer. De 7de track is eigenlijk een korte route van Lattrop tot lunchplek en terug. In geval van nood of te laat of geen zin om lang te fietsen. De vlakke korte route is ook voor winterse omstandigheden, die is makkelijk te rijden. De langere route met heuvels is wel een hele mooie waarbij je veel facetten van de omgeving ziet.
Een ieder is ook vrij om zelf zijn eigen route te fietsen, mij zul je daar niet over horen.

Het is de bedoeling om de groepsfoto voor 11 uur te maken, dat is eigenlijk het enigste moment dat iedereen bij elkaar is en ook bijna buiten is.

Ik heb de laatste weken een paar verenigingen gevraagd om gebruik te maken van hun faciliteiten, wat overnachting betreft, maar elke keer nul op request, omdat ik zelf geen vereniging ben. Dit vanwege een gemeente verordening,  Ben nu bezig met iets in Duitsland, hopelijk zijn ze daar wat soepeler. Mocht dit lukken dan zet ik dit op ligfiets.net en op mijn eigen blogspot als aankondiging.

Het is leuk om met elkaar in een grote zaal te overnachten, maar het is dan vaak wat sobertjes en niet iedereen houd daarvan. Maar als het lukt, kan ik daar in voorzien.

Uiteraard graag inschrijfgeld van te voren overmaken via internet, zodat ik niet met bakken geld hoef rond te lopen. En ook zeker weet dat ik de rekeningen kan betalen.

Tot nu toe heeft 1 persoon zich aangemeld als vrijwilliger, mijn dank ervoor, maar als er nog een paar zich beschikbaar zouden willen stellen, zou dat erg mooi zijn, alvast bedankt.

Voor de rest de gebruikelijke najaars perikelen tijdens het fietsen, nat, koud, winderig en lekke banden, dus eigenlijk wel lekker rustig.

Een behoorlijk tochtgat erbij, plus meerdere grote scheuren.

Totdat ik gisterenmorgen een fietser vol voor de neus kreeg, kon geen kant op, dan alleen rechtdoor.
Er stond een rij auto’s te wachten voor het stoplicht, en tijdens het passeren steekt een fietser tussen de auto’s door het fietspad over. Op zich niet erg, als hij dit maar een auto eerder of later gedaan had.
De hele neus in de kreukels, en flink gescheurd, doordat hij naar rechts bewoog, ging de Quest op de linkerkant en daar lig je dan, een rot geluid als je de body hoort kraken en scheuren.

Gelukkig hielp de fietser me om omhoog te komen en was behulpzaam met het afhandelen/uitwisselen van gegevens en alles wat er nodig is om dit te regelen voor de verzekering. Voor hetzelfde geld laten ze je liggen en rijden snel weg, voordat je dan je fiets uit bent en zover bent om de achtervolging in te zetten, is hij 2 hoeken om.

Ik heb hem dan ook bedankt voor zijn bereidheid om het goed af te handelen.
Wel jammer want de Quest was nog krasvrij:-((
Saluut.

9 gedachten over “Oliebollentocht en nog wat meer?”

  1. Ik had ondertussen een overnachting geboekt bij een vrienden op de fiets adres in de buurt niet wetende dat je nog zocht naar een grote overnachtingsplaats.Ik heb er al zin in.

    Zonde voor je Quest inderdaad 🙁 ik hoop het niet mee te hoeven maken en de boel krasvrij te houden.

    Beantwoorden
  2. Jammer Peter, net een nieuwe fiets krijg je zoiets! Nu ja, je kan het wel weer oplappen, maar leuk is het nooit. Maar ondanks een beetje lapwerk fietsen die velomobielen met "battle scars" net zo goed als een kreukvrije……gelukkig wel!

    Groeten, Adri.

    Beantwoorden
  3. Hoi Peter,

    Herkenbaar verhaal, erg jammer als een zgan fiets zo beschadigd wordt. En als je dan nog omvalt en een boel krassen op de zijkant krijgt…
    Maar mooi dat het goed opgelost is, dat hoor je inderdaad wel eens anders.

    Groeten Benny

    Beantwoorden
  4. Hoi Peter, hoezo ben je zelf geen vereniging? Je organiseert toch een evenement voor de leden van de NVHPV? Hier moeten toch mogelijkheden liggen? Weliswaar zijn er ook niet-leden welkom, zoals bij elk evenement van de NVHPV, maar dat valt dan weer onder één van de doelstellingen van de NVHPV: het ligfietsen promoten.

    PS: vervelend van de aanrijding, afhankelijk van hoe je het interpreteert is de fiets total loss: door reparatie wordt de fiets zwaarder en is dan niet meer serieus te gebruiken als wedstrijdfiets. Hoop dat je verzekerd bent. Heb ik het goed begrepen (omdat de auto's stil stonden) dat de fietser door rood is gereden?

    Beantwoorden
  5. Hallo Belle, met het organiseren van de Oliebollentocht doe je het tegenwoordig onder verantwoordelijkheid van de de NVHPV vereniging, dat had ik met de eerste contacten niet meegenomen. Ontwikkelingen gaan nu de goede kant op.
    De auto's stonden stil, (lange rij) en ter hoogte van een zijstraat flitste de fietser tussen de auto's door het fietspad over, fietspad en weg zijn een daar met alleen een kleur verschil van het wegdek. Eigenlijk mogen ze ter hoogte van de zijstraat daar niet staan, groot kruis op de weg, maar dat zie je wel vaker in het dagelijks leven. Fietser is goed verzekerd, dus dat loopt wel los.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter aan Peter de Rond Reactie annuleren