Van 2019, naar 2020.

Sprong naar het nieuwe jaar.

Iedereen van harte een heel gezegend en goed 2020 toegewenst vanuit Lattropia.
We hebben 2019 achter de rug en gaan kijken wat dit jaar brengt.

De bedoeling is om dit jaar een velomobiel te kiezen/kopen die onder de 25 kg zit wat totaal gewicht betreft. Tja, naarmate de jaren toenemen, moet het gewicht, om de balans in evenwicht te houden, omlaag. Want inleveren in snelheid willen we natuurlijk niet :-))

Op dit moment is er relatief best veel keuze, ook al lijken ze veel op elkaar.  O.a. DF, Alpha 7,Evo K, Milan, weet niet wat het gewicht Quest 3.0 is. (waarschijnlijk ben ik er wel eentje vergeten, die in het rijtje hoort).
De laatste glasvezel Quest die ik gehad heb, had een eigen gewicht van 38 kg.
Alleen jammer dat de lichte velomobielen geen gesloten wielkasten hebben. of je moet ze er los bijkopen.

Voor de rest, lekker blijven fietsen naar het werk, met de jeugd Amstel Gold. en de Elfstedentocht rijden op de racefiets, blijft leuk. En nog wat brevetten, om de verslaving in toom te houden.
Saluut.

4 gedachten over “Van 2019, naar 2020.”

  1. Het beste toegewenst ook voor jullie Peter! En succes met je "quest" naar een nieuwe velomobiel….Keuze teveel eigenlijk…..Maar wat betreft die wielkasten….daar hebben we dan een andere mening over, ik was natuurlijk het gemak van de Strada gewoon, en zou helemaal geen probleem zien in een velomobiel met open wielkasten. Maar als goed alternatief zou je een After 7 kunnen nemen, die heeft luikjes om de wielen los te maken, en is wel dicht verder. Werkt ook wel makkelijker dan bij de Quest en QV lijkt me. Ach, je vind het vast wel uit!

    Beantwoorden
  2. Hoi Peter, we spraken mekaar even tijdens de obt. Er is zeker veel keuze. Ik zou zelf echter nooit voor gesloten wielkasten gaan. Dit betekent namelijk dat je voetengaten moet hebben, en dat is brrr, koud, en kost luchtweerstand. Daarnaast is onderhoud toch echt wel lastiger. Zelf vind ik de Evo-K 2017 en de Alpha 7 momenteel de mooiste fietsen (en natuurlijk de Evo R). (beide bij Beyss te proberen) De Alpha 7 is mooi toegankelijk via de met velcro gesloten luikjes, en ik vind de wielophanging erg mooi, nette fiets. De Evo K wordt door Beyss zelf gemaakt, en dit is iets meer een custom fiets, binnen bepaalde grenzen is heel veel mogelijk. Let er wel op dat voor de nederlandse situatie lange rode veren nodig zijn, en ik raad de "tiller lenker" aan ipv panzer. (mijn eerste evo had panzer)

    Beantwoorden
  3. tetetetelacourse, waarom moet je voetengaten hebben bij gesloten wielkasten? Om achteruit te kunnen? Ik doe dat met mijn DF nooit via de wielen, maar gewoon met de vingers op de weg. Eventueel een paar korte stokjes gebruiken als je korte armpjes hebt 😉

    Beantwoorden
  4. Ik chargeer natuurlijk een beetje Reinier, Maar feit blijft dat we toch wel een beetje een achteruitversnelling missen op velomobielen. Ik vind flintstonen een dom gezicht, en met de handen op de wielen, mwoah, ook niet echt fraai. Het maakt voor de snelheid echter niet vreselijk uit of het nu open of dicht is, en dan vind ik open wielkasten gewoon veel handiger.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter aan tetetetelacourse Reactie annuleren