Euuuuuu kan dat ook al tegenwoordig, ja, als je twee teller hebt wel. Donderdag reed ik naar het werk en zag dat ik een verschil van 1 km had tussen de beide tellers, rechts gaf meer aan dan links.
Vond ook al dat het wat zwaarder ging maar niet echt zwaar, toen ik de tellers vergeleek zag ik het verschil en eerste reactie is, hoe kan dat nou, maar doordat de rechtervoorband zachter was, heeft hij een kleinere diameter dus meer omwentelingen, dat geeft een hogere snelheid.
Op het werk aangekomen gelijk ff in de band drukken en ja hoor, mooi slap dus, s’middags de band opgepompt voor vertrek en het verschil was te merken, sowieso aan de tellers, want die stonden nu mooi gelijk, maar ook in snelheid, het laatste stukje naar Lattrop vanaf Denekamp wat vals plat omhoog gaat ging tussen de 45 en 47 km per uur kruissnelheid, terwijl ik die ochtend nog net tegen de 40 naar het werk fietste.
Het is elke keer weer leuk om van Oldenzaal naar Denekamp te rijden, het gaat golvend omlaag, Oldenzaal ligt bij de rand 85 mtr boven NAP. En het eerste stuk is ongeveer 5% omlaag, dus vanzelf zit je zo tegen de 70km, en dan al klimmend en dalend naar Denekamp toe, dat is echt kicken. De auto’s komen langzaam langs en kijken allemaal haast ff, van wat is dat dan. In deze buurt rijden nog niet veel velomobielen, en de meeste mensen vragen dan ook belangstellend naar het apparaat wat ik heb.
Beetje hetzelfde als in 94 in Friesland toen ik met mijn Alleweder begon te fietsen. Toen vonden ze het ook vreemd, nu rijden er al veel meer in Friesland met een velomobiel.
Maar goed, de rug gaat al wat beter, kan al weer wat beter rekken en strekken, maar stil zitten is het slimst, dus ik hou er weer mee op, alweer lang genoeg achter de computer gezeten.
Saluut.
Aaahhh…. Nu snap ik eindelijk je snelheid! Je telt die twee gewoon bij elkaar op natuurlijk!