De voorbereidingen zijn in volle gang.
Als je een brevet in Nederland rijdt, of Lowlands of DCT dan heb je niet zoveel dingen te regelen.
Alleen je fiets nakijken en zorgen dat je eten bij je hebt en op tijd bij de start bent. Daarnaast ben je met een paar dagen weer thuis. max. 4 dagen.
Maar met tochten in het buitenland zoals PBP of LEL ben je er echt een mooi poosje mee bezig.
De reis regelen en boeken, je bent min. een week weg, en je moet zorgen voor onderdak en dergelijke.
We gaan 25 juli met de nachtboot van Hoek van Holland naar Harwich en dan vrijdag 26 juli naar Londen fietsen, 27 juli registratie en dergelijke en dan 28 juli om 7 uur los.
Ik gevolgd worden door een cameraploeg, tbv een documentaire. Dus zaterdag eerst nog een intervieuw.
Ze hebben gevraagd om een planning hoe laat ik wanneer zal zijn, ik heb een grove schatting gemaakt aan de hand van ervaringen die ik heb met lange tochten.
Hieronder zie je de planning die ik gemaakt heb:
Northbound
Kirton: 28-07 03.00 PM 180
Market Rasen: 28-07 07.00 PM 246
Pocklington: 28-07 11.00 PM 336
Thirsk: 29-07 03.00 AM 401
Barnard Castle: 29-07 06.00 AM 468
Brampton: 29-07 10.00 AM 550
Moffat: 29-07 02.00 PM 624
Edinbrurgh: 29-07 06.00 PM 705 Sleep for 2 or 3 hours
Southbound
Brampton: 30-07 04.30 AM 851
Barnard Castle: 30-07 12.00 AM 933
Thirsk: 30-07 03.00 PM 1000
Pocklington: 30-07 06.00 PM 1063
Market Rasen: 30-07 10.00 PM 1153
Kirton: 30-07 01.00 AM 1219
St Ives: 31-07 07.00 AM 1300
Great Easton: 31-07 11.00 AM 1373
Mijn rijdersnummer is F3, dit kun je gebruiken op de website van LEL om te kijken waar ik ben, ik weet het niet zeker maar ik denk dat het op dezelfde manier als bij PBP gaat.
Dit is de website http://www.londonedinburghlondon.com/
En dan klikken op Rider Tracking.
Uiteraard zal het thuisfront de vorderingen volgen en hun eigen mening over de dingen weergeven op mijn blogspot, het is een ieder vrij om erop te reageren. :-))
Zover ik weet zijn Gert Beumer uit Enschede en ik de enige die met een velomobiel rijden. Aantal deelnemers is 1000 geworden, Er was zoveel animo dat ze max. deelnemers van 800 hebben verhoogd.
Gert en ik rijden niet samen, Gert start om 9 uur. maar wie weet finishen we wel samen.
Mijn uitgangspunt is om de tocht uit te rijden en te genieten van de tocht.
Enige onzekere faktor voor mij is, hoe verloopt de eerste dag en hoe bevalt het klimmen.
Aantal hoogtemeters volgens de organisatie is iets meer dan 11000 mtr, dus er is genoeg klimwerk te doen.
Het brevet van Boekelo door Sauerland bevatte 4200 hoogtemeters en dat was op 600km, dus hiermee kan ik het een beetje vergelijken. Het hoogste punt is 600mtr en voor de rest heuvelig.
Maar uit verhalen van andere zijn ze steiler dan in Frankrijk.
Des al niet te min heb ik er zin in en vind het al aardig spannend.
Saluut
Succes rij voorzichtig en hou je eigen heel. Het schijnt dat ze daar links rijden. Groet cees
Wat een enorme uitdaging. Knap hoor zoveel km's. Ik vond mijn 340km tocht afgelopen zondag al voldoende (voor mijzelf dan). Met name dat klimmen was mij enorm tegengevallen.
Succes met de tocht.
Wederom veel respect Peter, ik hoop over een poosje ook brevetten en auduxritten te gaan rijden. Wellicht komen we elkaar dan nog eens tegen. Succes met de LEL, ik blijf je volgen!
Veel succes! Er is in elk geval nog een velomobiel: Ian Perry met een Quest XS.
succes en veel fietsplezier tijdens de LEL Peter.
Beste Peter, helaas kan ik je niet volgen vanaf de camping, maar ik zal aan je denken als ik lekker in een beekje lig af te koelen. Veel succes!
Je rijdt nooit alleen Peter. Wij volgen je natuurlijk! 😉
Zou me maar niet druk maken over het klimmen. Genoeg Apekoppen mee?
Hou de kop erbij. Ze rijden Links daar he……
Heb je hardware truukjes om je daar aan te helpen herinneren? Plak iets binnen je gezichtsveld op je fiets of zo. LINKS RIJDEN SUFKOP!
Je gaat het geheid vergeten en volg je natuurlijk reflex van rechts rijden. Zeker als je moe wordt en je snel beslissingen moet nemen in een druk stadje. Rotondes gaan dus ook linksom….
Engelse zijn ontzettend aardig en sympathieke mensen, maar in een auto zijn het killers. Wantrouw elke auto in je blikveld om je heen en zorg dat je ten alle tijden goed gezien kan worden.
Kom heelhuids thuis alsjeblieft. Heel veel succes!
We houden van je.
XXX
Hallo Mannen,
Bedankt voor de bemoedigende woorden
Peter.