Tom Hospes had al aardig wat geklaagd over herrie in zijn fiets en nu kwam hij dan, (afgelopen woensdag) kon hij gelijk ons nieuwe optrekje bekijken. Hij had er zin in vertelde hij via de mail. Bijkomende voordeel, het was prachtig weer voor de tijd van het jaar, nu is het een stuk kouder vandaag.
Hij dacht dat het in de voorvering zat, nou dat was ook zo, de plunjers waren aardig verroest, en gort droog. Na wat ik lees op internet hebben ze hier vaker last van, een partij uit het buitenland die niet goed bewerkt is, zover ik begreep. Na demonteren en goed schoonmaken, schuren, polijsten, en de boel voorzien van olie en vet, de boel weer in elkaar en in de fiets gezet, gelijk de remmen en spaken controleren en vervangen daar waar ze gebroken zijn, Tom begon al weer te glunderen, ook de tussenrol ff bekeken, maar die was nog goed, fiets uitgezogen, wat een stof, volgens mij rijdt hoor dagelijks door een zandbak :-))
Er was nog tijd over voor een ritje van een uur, dus via Ootmarsum en Fleringen naar Tubbergen, Vasse en weer Ootmarsum, via Oud Ootmarsum weer terug naar Lattrop. Hoogste punt in Ootmarsum is 71 mtr, en dan naar Fleringen is het vals plat omlaag, mooi man, 65km is makkelijk vol te houden.
Tom vertelde dat hij genoten had, nou dat is mooi, bij thuiskomst nog ff de versnelling bijgesteld voor.
Hij heeft een extra groot blad voor, en dat is toch lastig om geluidsvrij af te stellen, zodanig dat het ook nog het kleinste blad schakelt.
Met die hoogte verschillen hier is een groot blad voor wel makkelijk, want je rijdt hier bijna dagelijks boven de 60 en dan moet ik nu wel veel toeren maken om mee te trappen. Gisteren via Weerselo binnendoor naar Ootmarsum gereden, nog niet eerder gereden maar erg wisselend wat hoogte betreft, veel meer dan van Fleringen naar Ooutmarsum, en dan in Ootmarsum moet je toch bijna nog naar boven, ik dacht bij de rotonde uit te komen naar Tilligte, Oud Ootmarsum, maar goed, in ieder geval een hoop hoogte meters gepakt.